De tevredenheid van je patiënten bepaalt uiteindelijk het succes van je praktijk. Maar de ervaring die een patiënt met je praktijk heeft, wordt maar voor een heel klein deel bepaald door de technische perfectie van jouw behandeling. Veel belangrijker vindt de patiënt bijvoorbeeld hoe hij te woord wordt gestaan en of de sfeer prettig is. Bas Hoogland geeft jou, als bekroond horecaman (Landal), bruikbare do’s en don’ts om de patiëntervaring te verbeteren en je praktijk een stuk gastvrijer te maken. Geen theoretisch verhaal uit een managementboekje, maar een inspirerend, bevlogen praktijkverhaal.
Bas Hoogland werkte 19 jaar bij Landal GreenParks. Onder zijn leiding als commercieel directeur won Landal prijs na prijs, met als hoogtepunt de uitverkiezing tot "Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland". Begin 2015 gooide hij het roer om, zegde z'n baan op, hing het maatpak aan de wilgen, kocht een groot vakwerkhuis in Vijlen (Zuid-Limburg) en verhuurt dit voor familieweekenden. Daarnaast adviseert Bas Hoogland bedrijven en spreekt hij over gastvrijheid, klantvriendelijkheid en gastheerschap.